oncontextmenu="return false"

åhhhh....

Har kommit på att jag är sjukt bra på att trycka ner mig själv.. Japp det är precis det jag har gjort de senaste dagarna.
Varför kan man fråga sig då. Jo för att jag jämför mig med alla andra, i detta fall gäller det illustrator. Jag vill också vara superduktig, det är jag inte och jag vet att övning ger färdighet men jag mår dåligt att se alla andra göra så bra ifrån sig och sen kommer jag och leverera en bild som inte alls är i samma klass. ÅHH blir så less på mig själv. Nu ska jag i stället gå och tjura och titta på tv tror jag. Försöka glömma detta med att jämföra sig, för är det en sak jag vet innerst inne är att allt bara blir ännu sämmre när man jämför sig med alla andra och man mår tusen gånger sämre för den delen också......

Kommentarer
Postat av: frida

Åh. Det är det svåraste som finns. Att inte jämföra sig med andra alltså. Tror att det är någonting de flesta får kämpa med. Speciellt när det gäller de lite mer kreativa yrkena.



Det är konstigt ändå. För alla eftersträvar ju att ha en egen stil, right? Still så fortsätter man att jämföra sig med andra. Det är knep.



hoppas i alla fall att du inser att du är rockin', och att det säkert finns jättemånga som jämför sig själva med dig och själva tycker att de är dåliga :)

2010-10-19 @ 19:52:31
URL: http://hellomiami.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0