oncontextmenu="return false"

Grubbel...

Inte för att detta är någon teckning eller målning, dock handlar det om detta. Känner mig just nu så himla kluven på vad och hur jag ska göra med utbildning. Just nu är jag arbetslös och söker jobb så gott det går, dock har ju alltid min dröm varit att få bli illustratör och inte jobba i en matbutik eller liknande. Det lilla lilla problemet är bara det att det finns endast två utbildningar i hela sverige som har med just illustration att göra. Dessa två ligger i Eskilstuna och i Gävle. Jag själv bor nere i Kalmarområdet. Så med andra ord kommer det blir en låååång flytt för mig OM jag nu ens skulle komma in på någon av dessa program vilket såklart inte alls är säkert att jag gör. Det jag oroa mig mest för är att jag inte ska trivas dit jag flyttar, att jag inte finner någon umgänge som jag trivs med, att mina vänner och familj inte kan träffa mig särkilt ofta och att man på det sättet kommer glida i från varandra..

Varför måste utbildningarna vara så himla långt bort, eller varför bor jag inte bara närmre?. Jag hatar verkligen att ta såna här beslut, men eftersom detta har varit min dröm sedan väldigt lång tid tillbaka är det då inte värt att jag i alla fall försöker? Det kan ju inte bli värre än att jag hoppa av utbildningen och flytta hem igen eller hur?..

Hur skulle ni göra, har ni något förslag på någon annan utbildning? Jag är för tillfället ganska så kluven och känner att jag bara blir mer och mer frustrerad så fort detta kommer på tal.. 

(ursäkta mitt lilla gnäll)

Kommentarer
Postat av: fuck you i´m from småland

hehe jag vann inte dagens blogg men äh, skit samma! :P



Jo men det är väl klart om du vill bli illustratör så måste man satsa lite för att vinna! ;)

Och det går ju alltid flytta tillbaks, kalmar ska ingenstanns :)

2010-01-30 @ 00:01:29
URL: http://martinastork.blogg.se/
Postat av: Art By Tina

Va, finns det bara två illustratörsutbildningar. Säg på grafisk formgivare istället, det är liknande utbildning (tror jag bestämt) och finns på många olika orter. Annars är det ju konstfack som gäller, eller förberedande år på folkhögskola. Jag tror inte att man behöver en utbildning för att bli illustratör - har man talangen så har man - det gäller bara att få utrymme och inspiration att utveckla den - och det är precis det konstskolorna är till för. Inte att "lära" sig utan att få möjlighet att utöva...

2010-01-30 @ 12:54:58
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: lisaevelina

Jag tycker du ska följa ditt hjärta, är det något du brinner för så tycker jag du ska testa skolan iaf! Jag har samma problem med en utbildning ja vill gå så jag vet hur tankarna går :S Det blir ju som sagt inte värre än att du bara hoppar av och flyttar hem :)

2010-01-30 @ 14:34:47
URL: http://lisaevelinas.blogspot.com
Postat av: Emma (emmatjernlund.blogg.se)

svar; ja visst är den!:D

2010-01-31 @ 16:38:13
URL: http://emmatjernlund.blogg.se/
Postat av: f

Vet du vad. Det är inte så farligt att flytta långt, åtminstone inte lika farligt som man tror. Jag flyttade från djupaste norrland till visby för att plugga. En sisådär 150 mil. Piece of cake. Det var superläskigt i början, men det är nog det bästa jag har gjort.



Så.. Sök. Sök skolorna, och kommer du in så är det ju fantastiskt och då kan du bestämma dig då. Men SÖK för allt i världen. Kommer du in så kan du alltid tacka nej.

2010-02-04 @ 11:00:09
URL: http://hellomiami.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0